Perspectives mondiales et tendances

La Cruise Lines International Association (CLIA) avait prévu une légère croissance du nombre de croisiéristes mondiaux passant de 21,3 millions à 21,7 millions en 2014.

Itinéraires des croisières mondiaux et le déploiement des navires

Le graphique ci-dessous détaille la participation globale des navires de croisière, avec les Caraïbes et la Méditerranée déployant la plupart des navires.

atmc-cruise-global-trends

Les top tendances mondiales de 2014

  • Poursuite du développement et la disponibilité de la technologie pour faciliter et réduire le coût de la communication à bord. Répondre aux besoins des croisiéristes, par exemple, communiquer les itinéraires et les horaires à bord via les appareils mobiles.
  • Expectation of passenger growth by the Millennial generation based on population size and positive experiences cruising with their parents. Cruise lines are starting to cater to this generation; starting to create the right positioning and experiences.
  • A resurgence in luxury, based on improving economy and increased consumer confidence
  • More all-inclusive packages in accommodation, services, and amenities to improve customer satisfaction. Choices can be easily configured and customized online where consumers can make selections based on their interests.
  • An increase in multi-generational and celebration travel for all markets with larger sized families travelling together, as well as social affinity groups.
  • Active vacations at sea catering to the new, emerging Millennial generation
  • River cruises are the fastest growing segment within the cruise industry, with half of the 16 new ships being introduced globally in 2014 being river cruising ships.
  • Longer stay overs in destinations giving people more time to immerse in local cultures.
  • Hot itineraries include Trans Pacific, World Cruises, US Rivers, South America, Antarctic, Middle East, Canada / New England, Africa, and Exotic Rivers.
  • Shorter cruises, mainly within the US, targeted at first-time cruisers so they can experience what cruising is all about.

Les croisiéristes

La majorité des croisiéristes pour toutes les destinations de croisière proviennent des États-Unis, suivis du Royaume-Uni, de l’Irlande et  de l’Allemagne. L’Asie est un marché émergent qui devrait connaître une croissance substantielle dans les prochaines années.

Pour les  dernières tendances et perspectives mondiales, veuillez consulter le site Web de la Cruise Lines International Association – North West & Canada: nwcruiseship.org.

 * CLIA-North West & Canada Cruise Brief – Janvier 2014

Vue d’ensemble de l’industrie des croisières au Canada.